banner

Relacja ze stażu techników hotelarstwa

O swoich wrażeniach ze stażu zawodowego we włoskich hotelach opowiedzą przyszli technicy hotelarstwa z Technikum Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Pawła II w Radzyniu Podlaskim – Paulina Maksymiuk (zdobywczyni I miejsca w X międzyszkolnym konkursie zawodowym „Rok przed dyplomem” 2016) oraz Justyna Struk.

Nasza ośmioosobowa grupa techników hotelarstwa 17 lipca została przydzielona do dwóch hoteli czterogwiazdkowych w mieście Milazzo na wyspie Sycylia we Włoszech:

– Hotel La Bussola, w którym staż odbywały 4 osoby – Katarzyna Kowalik, Elżbieta Wawruszak (zdobywczyni III miejsca w X międzyszkolnym konkursie zawodowym „Rok przed dyplomem” 2016), Monika Jamielniak, Paulina Maksymiuk.

– Cassisi Hotel, w którym praktyki realizowały 4 uczennice ZSP – Justyna Struk, Anna Machowska, Magda Kusyk, Aleksandra Szwargolińska.

Nasz dzień rozpoczynał się od śniadania o 7.00 w George Hotel, gdzie mieszkałyśmy. O 7.35 przyjeżdżał po nas autobus do Milazzo. O 8.00 godzinie ubierałyśmy się w stroje służbowe i rozpoczynałyśmy pracę. Każdy dzień przynosił nam nowe doświadczenia. Naszymi obowiązkami między innymi było:

• na recepcji: udzielanie informacji, nauka języka włoskiego, stosowanie w praktyce procedur check-in i check-out.

• w restauracji: obsługa gości hotelowych podczas śniadań, uzupełnianie bufetu, zbieranie i uzupełnianie zastawy stołowej, utrzymywanie czystości na sali konsumenckiej, przygotowywanie restauracji na lunch

• w barze: nauka obsługi ekspresu do kawy, podawanie napojów gościom, zdobywanie wiedzy na temat miejscowych kaw i napojów,

• housekeeping: sprzątanie jednostek mieszkalnych, uzupełnianie minibaru i środków pielęgnacyjnych, sprzątanie sali fitness

• hotelowa pralnia: maglowanie bielizny hotelowej, utrzymywanie czystości w magazynach.

Kończyłyśmy pracę o godzinie 12.00 i wracałyśmy do Barcellona Pozzo di Gotto.

W czasie wolnym od praktyk zwiedzałyśmy okolicę, jeździłyśmy na wycieczki, odpoczywałyśmy na plaży.
W trakcie stażu poszerzałyśmy wiedzę zdobytą w szkole oraz stosowałyśmy w praktyce nabyte umiejętności, np. parzenie kawy, sprzątanie jednostki mieszkalnej, ścielenie łóżek, procedura check-in check-out, używanie języka obcego. Poznałyśmy np. nowe sposoby ścielenia łóżek w stylu amerykańskim.
Dodatkowo pogłębiałyśmy wiedzę na temat kultury włoskiej oraz doskonaliłyśmy język włoski.
Na stażu podobał nam się czas sjesty, wycieczki, miasto, w którym pracowałyśmy, a także jedzenie. Na praktykach przypadła nam do gustu miła atmosfera w pracy, sympatyczni ludzie, piękne widoki oraz ciągłe poznawanie swoich możliwości. Jedyne co nam się nie podoba to mała znajomość języka angielskiego wśród miejscowych. Na szczęście we Włoszech duży wpływ ma rozmowę mają gesty, więc gdy nie mogłyśmy czasem się dogadać, gestykulacja zawsze pomagała. 🙂

Choć bardzo nam się podobał staż zawodowy we Włoszech zorganizowany przez naszą szkołę w ramach programu ERASMUS + „Praktyki dla przyszłości” to dwa tygodnie szybko zleciały i nadszedł dzień wyjazdu 30 lipca. Żal było wyjeżdżać, ale mamy nadzieję, że jeszcze kiedyś wrócimy na Sycylię. 🙂