banner

Sukces sera Bursztyn na targach Mazury HoReCa

Współpraca z Klubem Szefów Kuchni zaprocentowała zainteresowaniem branży. Cieszący się ogromnym uznaniem konsumentów ser Bursztyn, uświetnił swoją obecnością branżowe targi Mazury HoReCa, jakie miały miejsce w dniach 17-18 kwietnia w Expo Mazury w Ostródzie.

Producent sera – Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek z Radzynia Podlaskiego wraz z elitarnym gronem partnerów Klubu Szefów Kuchni tworzyli jedno, budzące słuszne zainteresowanie stoisko. Przez dwa dni wspólnie prezentowano gościom inspirujące możliwości włączania sera Bursztyn do karty menu. – Najlepsi w kraju szefowie kuchni umiejętnie wykorzystywali niezwykłe walory smakowe sera Bursztyn i przygotowywali ciekawe propozycje dań z jego użyciem. Pokazowi towarzyszyła degustacja, a Bursztyn zyskał wielu nowych przyjaciół wśród przedstawicieli sektora HoReCa i osób indywidualnie odwiedzających targi.

Bursztyn jest obecny w mojej kuchni. Zastąpił sery zagraniczne.  Bursztyn to nutka patriotyzmu w daniach, które przyrządzam, to element  polskości. Nazwy serów marki Skarby Serowara – Bursztyn, Rubin i Szafir  wskazują na coś bardzo drogocennego, ponieważ odnoszą się do wyjątkowych  i szlachetnych kamieni. Jak się okazuje, nie tylko w nazwie są  drogocenne, ale ich smak, jakość, dojrzewanie nadają im wyjątkowości,  którą cenię w kuchni –  mówi Tomasz Krake – członek Klubu Szefów Kuchni.

Nad sprawnym i w efekcie udanym przebiegiem prezentacji czuwał Jarosław Walczyk, który jest ambasadorem sera Bursztyn oraz prezesem Fundacji Klubu Szefów Kuchni.

– Targi mają na celu stworzenie możliwości rozmowy, wymiany doświadczeń oraz kontaktów pomiędzy restauratorami, szefami kuchni oraz firm działających w branży HoReCa – mówi Nela Strucińska, Dyrektor Projektu Mazury HoReCa – Jesteśmy bardzo zadowoleni z tegorocznej edycji i cieszymy się, że coraz więcej osób uczestniczy w tym wydarzeniu. W tym roku wzięło w nim udział około 115 wystawców – dodaje.

Historia sera Bursztyn rozpoczęła się w 2002 roku, kiedy w Spomleku podjęto decyzję o produkcji najwyższej jakości sera długodojrzewającego. W 2004 Bursztyn znalazł się w dystrybucji, w tym także na eksport, a jego produkcja sukcesywnie wzrastała, by od 2014 utrzymywać stabilny pułap 500 ton rocznie. Ser powstaje z wysokiej jakości mleka, a do wytrąconego z niego skrzepu dodaje się chroniony tajemnicą szczep serowarski. Uformowany krąg trafia do 30-letniej solanki, a następnie na przynajmniej 6 miesięcy do dojrzewalni, gdzie nabiera swoich charakterystycznych właściwości. Aby uzyskać odpowiedni smak i zapach, Bursztyn musi być ręcznie masowany przez „pielęgniarki”. Znaczenie mają takie parametry, jak: częstotliwość odwracania, jakość i skład powietrza oraz drewno, na jakim ser dojrzewa. Po minimum pół roku Bursztyn zachwyca charakterystycznym, kruchym miąższem z unikatowymi kryształkami oraz intensywnym aromatem z nutą pikanterii.

Marchewkowy dzień w przedszkolu

NASTĘPNY ARTYKUŁ »

Rusza nabór na warsztaty skierowane do Kół Gospodyń Wiejskich

Skomentuj