Zamknij

Marketing 4.0 w internecie. Jak skuteczne jest pozycjonowanie strony firmy?

22:00, 25.10.2021 | .
Skomentuj

Marketing 4.0 w internecie. Jak skuteczne jest pozycjonowanie firmowej strony?

Technologia wprowadziła biznes w erę cyfrową, która trwa w najlepsze. Zachowania konsumentów zmieniają się niezwykle dynamicznie – marki, które chcą za nimi nadążyć, muszą zwielokrotnić swoje wysiłki. Jedne kanały promocji tracą na znaczeniu, inne umacniają swoją rolę. Pozycjonowanie stron w Google zdecydowanie należy do drugiej z wymienionych kategorii. Decyduje o tym zarówno stale rosnąca popularność samej wyszukiwarki, jak też rosnące korzyści płynące z dobrej ekspozycji w wynikach organicznych.

Obecność w TOP 3 Google daje 97,5% szans na pozyskanie uwagi potencjalnego klienta

Tylko w Polsce z wyszukiwarki regularnie korzysta blisko 28 milionów osób. Ich cele są różnorodne. Część szuka specyficznego produktu albo usługi, inni potrzebują porady, część chce poszerzyć swoją wiedzę, niektórzy wytyczają drogę do jakiegoś punktu. Wszystkie rodzaje zapytań łączy jedno: użytkownicy odwiedzają te adresy, które Google umieści na pierwszej stronie wyników. Tych jest maksymalnie 10 – plus witryny promowane reklamami Ads. A największe zainteresowanie budzą strony na samej górze, czyli te teoretycznie najlepiej pasujące do zapytania. Zdarza się, że internauci świadomie ignorują propozycje z Google Ads. Jak to się przekłada na konkretne statystyki?

Po tym, kiedy pozycjonowana strona znajdzie się w TOP 10 wyników organicznych, generowany przez nią ruch stale się zwiększa. Na przestrzeni 3-6 miesięcy może przyciągnąć o 3, a czasami ponad 7 razy więcej osób niż wcześniej! Z kolei sprzedaż poprawia się o ok. 70%, ale rekordziści potrafią notować wzrosty przekraczające 900%!

źródło: https://afterweb.pl/

Efekty profesjonalnego pozycjonowania są zatem imponujące. Ile trzeba wydać, aby je osiągnąć? Tutaj wiele zależy od branży, poziomu konkurencyjności, a także stanu technicznego firmowej strony internetowej. Kwoty abonamentów w renomowanych agencjach SEO z Polski zwykle mieszczą się w przedziale 500-3000 zł miesięcznie. To kwoty orientacyjne, czasami konieczne jest podjęcie dodatkowych działań, wykraczających poza ustalony wcześniej plan pracy.

Większy ruch na stronie www szybko przełoży się na wzrost osiąganych przychodów

Kolejną kwestią, którą trzeba poruszyć, jest czas oczekiwania na wyniki. Wspominany wyżej przedział od kwartału do pół roku wcale nie jest żelazną regułą. Specjaliści SEO z agencji AFTERWEB twierdzą wręcz że każdy, kto składa gwarancje typu „Pierwsze miejsce w Google po x dniach”, jest zwyczajnym naciągaczem. Zbyt dużo różnych czynników wpływa na pozycje organiczne w wyszukiwarce, by dało się to trafnie przewidzieć czy obliczyć. Łącznie jest ich ponad 200 – a nie wszystkie da się kontrolować. Google aktualizuje swoje algorytmy nawet kilkaset razy rocznie. Zwykle są to drobne udoskonalenia, ale niektóre modyfikacje powodowały poważne przetasowania w TOPach. Do tego trzeba dodać pozycjonowanie się konkurencji, która nie odpuści łatwo walki o pozycje gwarantujące napływ klientów. Zdobycie dobrego miejsca to jedno. Potem trzeba je jeszcze utrzymać. Mimo że pozycjonowanie de facto nigdy się nie kończy, profity z nim związane zwracają wydatki na e-marketing z dużą nawiązką.

(Reklama)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%