Zamknij

Jakie są rodzaje zabudowy przyczepy ciężarowej?

09.47, 21.11.2022 materiał partnera Aktualizacja: 09.48, 21.11.2022

Wybór zabudowy przyczepy ciężarowej jest niezwykle ważny, ponieważ musi ściśle odpowiadać na potrzeby przedsiębiorcy i branży, której oferuje usługi transportowe. Dziś na rynku jest całkiem sporo wariantów, które warto znać, by podjąć jak najlepszą decyzję dla swojego biznesu. Wszystko po to, by inwestycja okazała się efektywna i pozwoliła na optymalizację pracy. Skorzystaj z możliwości, które daje Ci renomowana firma Redos. Jej ofertę znajdziesz na https://www.redos.pl/.

Plandeka

Zacznijmy od rozwiązania niewątpliwie najpopularniejszego na rynku. Jest nim plandeka. To bez dwóch zdań najczęściej spotykany rodzaj nadwozi. Dzięki niemu możliwe jest swobodne załadowanie towaru zarówno z boku, jak i z góry bądź od tyłu. W efekcie otrzymujemy sporą wszechstronność oraz funkcjonalność. Konstrukcja ramy jest lekka oraz sztywna. Lekka plandeka pozwala na zmniejszenie masy własnej samochodu ciężarowego, co na pewno wpłynie na komfort jazdy, ale także znaczne oszczędności w portfelu. Plandeka jest idealna w momencie, gdy przewozimy towary, które muszą być dokładnie zabezpieczone przed czynnikami zewnętrznymi o niekorzystnym działaniu. 

Przyczepy w zabudowie furgonowej

Tego rodzaju nadwozie cechuje się sztywnymi ścianami oraz dachem, a także drzwiami tylnymi, które można odchylać. Bardzo często taki pojazd jest wyposażony również w drzwi boczne - także odchylane albo przesuwane. Zdarza się, że powstają auta osobowe, których konstrukcja opiera się właśnie o furgony. Rozwiązanie to w przypadku samochodów ciężarowych ma sporo zalet. Przede wszystkim dokładnie zamknięta przestrzeń załadunkowa zwiększa bezpieczeństwo w trakcie transportu. Ponadto samo prowadzenie pojazdu jest bardzo wygodne dla kierowców, co ma wpływ na samopoczucie i efektywność.

Więcej na ten temat znajdziesz na stronie producenta Redos - https://www.redos.pl/zabudowy-furgonowe/.

Nadwozia chłodnicze

Chcemy zwrócić uwagę także, na specjalistyczne nadwozia, które są dedykowane transportowi takich towarów, które rzeczywiście wymagają szczególnych warunków. Jeśli w grę wchodzi utrzymanie stałej temperatury podczas transportu, wtedy nadwozia chłodnicze sprawdzą się doskonale. Mamy do wyboru izotermę, która jest wykonana z materiałów termoizolacyjnych. W tym przypadku mamy szansę na utrzymanie temperatury powyżej zera. To rozwiązanie wykorzystywane w przypadku transportu leków bądź żywności. Kolejnym rodzajem jest chłodnia. Tutaj do czynienia mamy z zastosowaniem mechanicznego źródła chłodu, które pozwala na wygodne kontrolowanie temperatury w szerokim zakresie i jej stałe utrzymanie. W stabilny sposób utrzymają ją one w przedziale od -30 do 30 stopni Celsjusza, w zależności od naszych potrzeb. 

Przyczepy w zabudowie skrzyniowej

Zabudowa skrzyniowa przyczepy ciężarowej jest bardzo wygodnym wariantem, ponieważ w tym przypadku nadwozie składa się z dwóch części - kabiny kierowcy oraz skrzynki, do której ładowany jest towar. Takie wydzielenie pozwala na zwiększenie komfortu pracy oraz wypoczynku dla kierowcy, a nawet poprawia ogólne bezpieczeństwo. Skrzynia składa się z podłogi, otwieranych z każdej strony burt oraz tylnej klapy. Do tego jest ona otwarta z góry, dlatego często korzysta się z niej w przypadku prac budowlanych, gdzie konieczny jest masowy załadunek właśnie górą.

(materiał partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%