Zamknij

Oszukany metodą "na pracownika banku" stracił 50 tysięcy złotych

asp. szt. Piotr Woszczak 13:00, 11.08.2025
Skomentuj

57-latek z powiatu radzyńskiego odebrał telefon od osoby, która poinformowała go, że ktoś zaciągnął pożyczkę na jego dane. Gdy mężczyzna wdał się w rozmowę, otrzymał wskazówki od rzekomego pracownika banku, który zaoferował pomoc w zabezpieczeniu jego oszczędności, które są zagrożone. Mężczyzna będąc przekonany, że chroni swoje pieniądze, przelał 50.000 złotych na konta oszustów.

Oszuści, stosując metodę "na pracownika banku", wyłudzają zgromadzone oszczędności. Przestępcy nie muszą wykorzystywać specjalistycznego oprogramowania do kradzieży danych lub pieniędzy. W popełnianiu przestępstwa pomaga im niestety pokrzywdzony, do którego się dodzwonią. Sprawcy, manipulując, nakłaniają ofiary przestępstwa do podjęcia określonego działania.

Kolejna osoba z powiatu radzyńskiego została oszukana. 57-letni mieszkaniec gminy Wohyń, który zawiadomił nas o oszustwie stracił 50.000 złotych.

Przestępcy zadzwonili do niego w godzinach rannych i poinformowali, że na jego dane została wzięta internetowo pożyczka. Pokrzywdzony mężczyzna został zmanipulowany rozmową. Poinstruowano go także, aby nikomu nic nie mówił. Dodatkowo przekazano mu informację, że w celu zabezpieczenia jego pieniędzy zadzwoni do niego kolejny pracownik banku.

Następnie chwile później otrzymał zapowiedziany telefon od oszustki, która dla uwiarygodnienia się podała swój numer identyfikacyjny jako pracownika banku. Oszustka nakłoniła mężczyznę do wypłaty ze swojego konta bankowego pieniędzy i przelanie ich szybkim przelewem na wskazany numer telefonu utworzony przez rzekomy bank. W trakcie długiej rozmowy telefonicznej mężczyzna otrzymywał wiadomości SMS o fikcyjnych wpłatach pieniędzy na jego konto.

Przestępcy w trakcie tej manipulacji dążyli do osiągnięcia większej sumy pieniędzy na szczęście 57-latek w trakcie kolejnej wypłaty pieniędzy w swoim banku został zweryfikowany przez pracownika, który powiadomił Policję.

Apelujemy o rozwagę i szczególną ostrożność!

Pamiętaj!

- Konsultanci banków nigdy nie proszą o podanie poufnych danych takich jak np. numery dokumentów, numery kart bankowych, kody do zatwierdzenia transakcji internetowych

- Konsultanci banków nigdy nie proszą o podanie swoich danych logowania do systemu bankowego

- Do swojego konta bankowego loguj się tylko przez samodzielnie wpisany adres strony internetowej banku. Nie korzystaj z przesyłanych przez osoby trzecie linków przekierowujących na utworzone przez oszustów strony bankowe do zbierania danych logowania!

- Konsultanci banków nigdy nie zachęcają do pobierania żadnych aplikacji do szybkiej obsługi klienta. Jedynymi aplikacjami promowanymi przez bank są te dedykowane do obsługi posiadanych rachunków i kart bankowych.

- Pracownicy banków nie proszą o przelanie środków na wskazane przez siebie tak zwane "bezpieczne konta".

W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się ze swoim bankiem i upewnij, że osoba dzwoniąca faktycznie jest pracownikiem banku. Jeżeli na twoim koncie lub karcie doszło już do transakcji, które nie były wykonywane przez ciebie, natychmiast powiadom Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

Przypominamy, żeby nie paść ofiarą oszustwa, konieczne jest zachowanie czujności.

aspirant sztabowy Piotr Woszczak

(asp. szt. Piotr Woszczak)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%